Reklama dzieli się na różnorodne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak również wiele innych, niemniej jednak statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najporządniej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie jedynie – wchodzi w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk przypuszczalnego kontrahenta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Identyfikacja wizualna
Ta tradycyjna reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, naturalnie potencjalnego konsumenta są niesłychanie przeróżne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i wybitnie prawidłowo wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a więc jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.